Design Thinking

W czym mogę Ci pomóc?
W przyjemny, kreatywny sposób i z uwzględnieniem potrzeb odbiorców:
- zaprojektować najlepsze usługi dla Twojej nowej firmy
- przeprowadzić zmiany w istniejącej firmie
- otworzyć się na nowych klientów
- zaplanować system komunikacji między pracownikami
- wygenerować nowe pomysły na promocję (event, gadźety, informacja dla klientów),
- poprawić system bezpieczeństwa pracy
Pierwsze spotkanie
Na pierwszym spotkaniu, powiesz mi na czym Ci zależy i kto będzie odbiorcą zmian. Przeprowadzę kilka wywiadów z odbiorcami Twoich usług, lub pracownikami, co pozwoli dobrze poznać ich potrzeby i problemy. Następnie stworzymy zespół, w którym w kreatywny sposób wygenerujemy nowe pomysły. Efektem końcowym będzie raport, który dla Ciebie stworzę.
Jak będziemy pracować:
- Możemy jak sprinterzy (3 godziny) – przy generowaniu drobnych pomysłów
- Bardzo szybko (8 godzin) – wygenerowanie kilku pomysłów dla różnych odbiorców
- Szybko kilka spotkań, na których omówimy głębsze zmiany w firmie, z planem szkoleń, mentoringiem i coachingiem
Czym jest Design thinking?
Design thinking jest procesem rozwiązywania problemów za pośrednictwem metod zaczerpniętymi z branży kreatywnej. Jej podstawą jest głębokie zrozumienie potrzeb przyszłego, bądź teraźniejszego klienta. Następnym krokiem jest diagnoza sytuacji i dobre sformułowanie problemu. Umożliwia to generowanie innowacyjnych rozwiązań, a następnie prototypowanie i testowanie. W procesie design thinking możemy cały czas udoskonalać produkt, lub usługę.
Z wykorzystaniem tej metody można stworzyć zaangażowany zespół, związany z firmą i produktami. Korzystają z niej między innymi takie firmy jak Ikea, Volkswagen czy Samsung.
Kiedy ostatni raz spotkaliście się ze swoimi klientami i porozmawialiście o ich doświadczeniach, problemach i potrzebach?
Jakie korzyści osiągają firmy i instytucje korzystające z warsztatów metodą design thinking?
- umiejętność słuchania głosu klientów i diagnozowania ich potrzeb
- oszczędność czasu i pieniędzy dzięki szybkiemu prototypowaniu powstałych pomysłów i ich testowaniu
- poprawa relacji międzyludzkich wewnątrz instytytucji, bądź firmy
- większe zaangażowanie i lojalność pracowników
- zdolność wyłapywania błędów na początkowym etapie ich powstawania dzięki pracy design thinking i wyciągania cennych wniosków,
- efektywne wykorzystanie potencjału zespołu
- otwarcie na nowe różnorodne pomysły
- przy wykorzystaniu design thinking powstają nowe wartości w usługach i produktach, mogące stanowić wyróżnik rynkowy dla firmy
- określenie strategicznych kierunków rozwoju dla firmy
- przeprojektowanie dotychczas działających usług i produktów do zamieniających się potrzeb klientów