Design Thinking

Czym jest Design thinking?
Design thinking jest procesem rozwiązywania problemów za pośrednictwem metod zaczerpniętymi z branży kreatywnej. Jej podstawą jest głębokie zrozumienie potrzeb przyszłego, bądź teraźniejszego klienta. Następnym krokiem jest diagnoza sytuacji i dobre sformułowanie problemu.
możliwia to generowanie innowacyjnych rozwiązań, a następnie prototypowanie i testowanie. W procesie design thinking możemy cały czas udoskonalać produkt, lub usługę. Z wykorzystaniem tej metody można stworzyć zaangażowany zespół, związany z firmą i produktami. Korzystają z niej między innymi takie firmy jak Ikea, Volkswagen czy Samsung.
Wzięcie udziału w warsztatach Design Thinking może zrewolucjonizować proces projektowy w Twojej firmie czy studio. Rewolucyjny potencjał tej metody od lat doceniają firmy, wprowadzające na rynek polski i zagraniczny innowacje w ramach różnych branż. Zaimplementowanie metody design thinking w swoich projektach pozwala na wykluczenie wielu błędów, które najczęściej wychodzą na jaw dopiero w finalnej fazie jego realizacji, powodując straty finansowe i wizerunkowe.
Design thinking jest nastawione na rozwiązywanie problemów. Ten składający się z 5 etapów proces jest elastyczny i łatwo można go dostosować do potrzeb i specyfiki swojej marki. W naszych warsztatach mogę zaprezentować metodę Double Diamond i McKinsey Design, oprócz metody pięcioetapowej stanowiące najpopularniejsze modele tego procesu.
Warsztaty design thinking – na czym polegają?
Jeśli jednym z obszarów działalności Twojej firmy jest projektowanie nowych usług i produktów, zaimplementowanie metody design thinking może okazać się kluczem do sukcesu i rozwoju. Od definiowania problemu, po prototypizację i testowanie, proces ten pozwala na wprowadzanie innowacji w sposób nie generujący zagrożeń finansowych i wizerunkowych dla firmy. A co jeszcze ważniejsze, umożliwia dokonywanie prawdziwych rewolucji dzięki ,,odblokowywaniu” kreatywnego myślenia. Jeśli planujesz zmiany w firmie lub wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu bądź usługi, warsztaty design thinking będą znakomitym interludium. Jako doświadczona trenerka, przygotowuję ich zarys w oparciu o konsultacje z Klientem, dzięki którym poznaję w pełni ich potrzeby. Jestem certyfikowaną specjalistką – ukończyłam między innymi ceniony kurs w Design Thinking Institute.
Zapraszam do współpracy wszystkich zainteresowanych warsztatami design thinking. Chętnie objaśnię szczegóły procesu, przez jaki przeprowadzam swoich Klientów. Dzięki pozytywnemu feedbackowi z ich strony wierzę, że moje warsztaty pomagają ulepszyć funkcjonowanie firmy i usprawnić procesy kreacyjne.